تبلیغات
طراحی وب سایت - چندین نكته برای افزایش تعداد بیننده های سایت و رعایت استانداردهای وب

چندین نكته برای افزایش تعداد بیننده های سایت و رعایت استانداردهای وب

نویسنده :
تاریخ:چهارشنبه 23 شهریور 1390-12:22 ق.ظ

مقدمه

امروزه وب سایت ها به عنوان مزیت كلیدی اكثر كسب وكارها تلقی شده و سعی مدیران بر این است تا بتوانند با استفاده از این ابزار مدرن خدمات بیشتر و بهتری را به مشتریان خود ارایه دهند . بسیاری از افراد جامعه به خصوص جوامع پیشرفته میزان استقبال مردم از یك

  وب سایت اینترنتی را نشانه توانمندی آن شركت دانسته و سعی بر آن دارند تا با توجه به حجم بالای

وب سایت های موجود در فضای سایبر بهترین انتخاب ها را بر اساس بیشترین توانمندی ارایه شده در سایت ها داشته باشند . از این رو داشتن یك سایت قدرتمند و همچنین هم سو و هم جهت با نیازهای مردم از ضروریات بقا در این عصر پر رقابت می باشد . در این مقاله ما قذ داریم تا نكاتی كه موجب اقبال مردم از یك سایت بر اساس استانداردهای موجود در این حوزه شده را عنوان كنیم . مزیت وب نسبت به رسانه های سنتی
در ابتدای طراحی سایت فقط ارایه مطالب بود و نوع ارایه آن به هیچ وجه اهمیت نداشت . اما ورود سایت های وب به محیط های تجاری نوع ارایه مطلب تر از مطالب شد . مزیت صفحات وب نسبت به رسانه های سنتی مانند روزنامه ها ، رادیو و ... این است كه :
سرعت ارایه اطلاعات بالا است و شما می توانید در سریع ترین زمان اطلاعات جدید را به دست آورید . جزییات  بیشتری در مورد بحث در اختیار بینندگان قرار می دهد . زمان ارایه اطلاعات و صحت اطلاعات در وب بهتر از رسانه های سنتی ست .

تفاوت طبیعت وب و رسانه های سنتی

تفاوت ساختری وب در این است كه وب طبیعت غیر خطی دارد اما  رسانه های سنتی طبیعت خطی دارند . به همین دلیل مطلبی را كه بخواهیم در صفحات وب پیدا كنیم به راحتی و بدون گذشتن از مراحل مختلف می توانیم به دست آوریم اما مطلبی كه در رسانه های سنتی ارایه می شود باید به طور كامل به ترتیب مراحل خاص به آن رسید . طراحان وب باید به این موضوع توجه كنند و ساختار وب را به صورت غیر خطی طراحی كنند .

حقایق طراحی یك سایت

  1. اغلب كاربران Monitor های 15 اینچ دارند .(800×600)
  2. اغلب كاربران با خطوط (Dial-up) به اینترنت وصل می شوند .(سرعت 6/33)
  3. اغلب آن ها (Browser)های نسخه 4 یا بالاتر دارند .
  4. تعداد كمی از كاربران زمانی را صرف به روز رسانی (Browser) و نصب  ) Plug in ( می كنند .

دلایل كاهش علاقه به update) به روز رسانی (

  1. كاهش مزایایupgrade   ها
  2. بی تناسب بودن افزایش حجم   upgrade ها  با افزایش سرعت انتقال
  3. افزایش نسبت كاربران غیر تكنیكی به كاربران تكنیكی
  4. ترس از آلوده شدن سیستم

personalization ‹ شخصی كردن صفحه ها ) كلید موفقیت (
درصورتی كه صفحات وب برای افراد مختلف و با سلیقه های متفاوت به صورت شخصی طراحی شود بینندگان با رغبت بیشتری به سراغ آن سایت می روند . سایت هایی كه از این تكنیك استفاده می كنند می توانند برای بینندگان وب جذاب باشند . زیرا هر آنچه می خواهند سایت وب در اختیارشان می گذارد .
عوامل موفقیت سایت
سه فاكتور اساسی می تواند مقدار موفق بودن یك سایت را مشخص كند ،
تعداد بینندگان
فاصله زمانی بازگشت كاربران به سایت
زمانی را كه بینندگان در سایت سپری می كنند ، سرعت Load‌ شدن صفحه ها بر طبق یك قانون به نام یك و ده ثانیه باید تنظیم شود . بر طبق این قانون در یك ثانیه باید تغییراتی بر روی صفحه كامپیوتر بیننده انجام گیرد و بعد از حدود 10 ثانیه حداقل باید % صفحه ها 75 load شده باشد .

مراحل اولیه ایجاد یك وب سایت
مرحله اول (conceptualization)   
ایده اصلی سایت ادامه می یابد . همچنین در این مرحله استراتژی و هدف سایت مشخص می شود .
مرحله دوم (Design Visualization)
در این مرحله طرح اصلی سایت ارایه می شود كه شامل رنگ های مورد استفاده نوع قلم ، تصاویر و دیگر Element ها می باشد . همچنین Story Boarding , Mind-Mapping نیز در این مرحله اتفاق می افتد . Story Boarding : سناریو قسمت های مختلف سایت می باشد) كه قبل از ساخت و اجرای انیمیشن باید آن را تهیه كرد تا بدانیم در یك انیمیشن چه اتفاقاتی رخ خواهد داد (‌.
مرحله سوم (Analysis)
باید داده های ما و همچنین طراحی گرافیكی سایت مورد تجزیه و تحلیل كامل قرار بگیرند . كه گاه ممكن است به مرحله فبل برگشته و مواردی را تغییر دهیم .
مرحله چهارم (Production)  
در این مرحله شروع به ساخت تمامی Element ها می كنیم و همچنین عملیات (update)‌ بروزرسانی‌ نیز در این مرحله انجام می شود .

(Testing)
آزمایش سایت
این آزمایش به این دلیل صورت می گیرد كه ما ببینیم یك كاربر به راحتی می تواند مطلب خاص خود را پیدا كند و آیا به راحتی می تواند بین صفحات وب حركت كند یا خیر ؟
این آزمایش در زمانی كه نزدیك به ابمام كار است انجام شود . تست بر روی افرادی انجام می شود كه این افراد نه حرفه ای باشند و نه خیلی مسلط ، طراح سایت به هیچ عنوان اجازه دخالت در این آزمایش را ندارد زیرا وقتی كه یك كاربر در منزل خود به این سایت می رود كسی نیست كه او را در این زمینه راهنمایی كند . بدیهی است پس از انجام آزمایش یا فرد مورد نظر مصاحبه می شود و نتایج به دست آمده را به ترتیب اولویت مرتب و همه اصلاحات را اعمال می كنیم .

نكته :
برای آزمایش سایت های تخصصی از افرادی كه تخصصی در آن زمینه ندارند نباید استفاده كرد زیرا در این گونه سایت ها مجاز به استفاده از كلمات تخصصی هستیم و ممكن است باعث گیج شدن كاربری شود كه تخصصی ندارد .

Mind - Mapping
نگاش اندیشه
(نقشه كشی ذهن)  ساخت الگوی كلی برای ساخت یك سایت فرایندی كه طراح سایت در طی آن ذهنیت خود را مورد بخش های مورد نظر یك سایت به روی كاغذ پیاده می كند . Mind-Mappingبیان كننده نمودار تصویری سایت می باشد . نوشتن ایده ها روی كاغذ به ترتیب منطقی می باشد . منطقی كه مغز انسان از آن تبعیت می كند . زیرهم نوشتن مندرجات سایت به ترتیب مشخص نمی باشد . برای مثال عبارت Homepage را در وسط صفحه می نویسند و سعی می كنند شاخه های آنرا ترسیم كنند ، هدف Mind-Map‌ انتقال ایده از مغز به كاغذ است . هنگام نوشتن ایده ها به خوب یا بد بودن ایده ها فكر نمی كنیم و فقط آنها را می نویسیم و همچنین طریقه ارتباط صفحات نیز در همین نقشه مشخص می شود .

Brain storming

افراد تیم جمع می شوند و در ارتباط با ایده هایشان صحبت می كنند . هنگام بحث هیچ نوبت یا مقامی رعایت نمی شود . ) در اصطلاح توفان مغزی در مشكل گشاهی گروهی است (  . ایده های خنده دار و پیش پا افتاده نیز به طور حتم باید بیان شود چون می تواند منجر به ایجاد جرقه در دیگری شود . هدف سایت های مختلف متفاوت است . بسته به هدف سایت (Scope)  آن سایت متفاوت می شود .
Scope (دورنما) : تعیین كننده هدف سایت و همچنین محدودیت های زمانی و مالی آن است . مدیر پروژه پس از تعیین (Scope)  به دنبال تكنیك ها و مهارت های لازم برای انجام پروژه خواهد بود . با این نگاه كه هر كدام از راه حل های موجود تا چه میزان قابل پشتیبانی هستند .

Multimedia
Web‌یك محیط Multimedia است و Multimedia قابلیت نمایش همزمان صوت ، تصویر ، ویدیو و متن را درا است .

  • یكی از هنرهای طراح سایت  Multimediaاین است كه بتواند از فضای در اختیار خود به نحو احسن استفاده كند .
  • همچنین طراح سایت باید به Plug-in‌ ها و فناوری های موجود در سیستم كاربر توجه كند تا سیستم كاربر آن را support ) پشتیبانی (‌ می كند .
  • یك طراح خوب سعی می كند كه كاربر هم از لحاظ طراحی گرافیكی ، محتیات داخل و همچنین حجم یا سایز آن سایت رضایت داشته باشد .
  • یكی از تصورات غلط متداول ) Common Misconcepiton(  در زمینه طراحی وب این است كه یك سایت وب خوب باید Multimedia قوی ، كاربر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و محتویات آن سایت در درجه دوم اهمیت قرار دارند ، كه تصویری غلط محسوب می شود .
  • هدف یك Multimedia بر آورده كردن نیاز كاربر است طراح وب هدفش قانع كردن بازدیكننده می باشد و همچنین سایتی موفق است كه بیننده خود را حفظ كند . سایت های زیبا و جذاب همیشه كاربر را جذب نمی كند .
  • مطالعات متعدد نشان داده كه استفاده ببیش از اندازه Multimedia بینندگان را دلسرد و ناراحت می كند . چون یا سیستمشان آن را پشتیبانی نمی كند و یا این كه نمی خواهند برای دانلودهای طولانی زمان بگذارند . دو عامل محدودكننده در ) Multimedia (  :
  • سرعت
  •  Plug-in

Java Applet‌ از این نوع انیمیشن باید پرهیز كرد به دلایل :
Security Browser
قسمت امنیتی مرورگر آن را Disable‌ می كند .

  • Plug-inزیرا اكثر مرورگرها Plug-in خاص انیمیشن های جاوا را ندارند . توجه شود كه استفاده از Applet های Java‌ می تواند دارای معایب و یا معایبی باشند . از محاسن آن می توان ارایه Video و Audio و هكچنین توسط آنها می توان از Interactivity‌ یا تعامل بین كاربر و سایت استفاده كرد و از معایب آن می توان به نیاز داشتن به Java Virtual Machine Plug-in جهت به نمایش درآوردن آن در صفحات وب همچنین عمل Cache شدن آن در Browser‌ و نیز استفاده تخریب كننده آن اشاره كرد .

Status bar از این نوع انیمیشن نیز باید پرهیز كرد چون كاربر از طریق نوار وضعیت می تواند متوجه عملیات های خاصی شود كه در صورت استفاده از این نوع انیمیشن این حسن از بین می رود.
در طراحی Multimedia مهم ترین قسمت ، قسمتی است كه كاربر وارد می شود ) Homepage یا Animation اولیه (‌ كه اگر جذاب باشد شانس دیده شدن بقیه قسمت ها بیشتر می شود .

چند نكته در مورد طراحی وب

  • فضای خالی در سایت كاربران سایت هایی را كه فضای خالی دارند به سایت هایی كه به طور كامل پر از عكس و متن هستند بیشتر ترجیح می دهند . هر صفحه وب می بایست حداكثر 50% یك صفحه متنی ) چاپی( ، مطلب داشته باشد .

Click-Rule

  • این یك قانون برای ارزیابی یك سایت مناسب است كه آیا حداكثر با سه كلیك می توان ، حداقل نود درصد نیازهای یك كاربر را برآورده كرد یا خیر ؟ شاید برای رسیدن به آن هدف چهل كلیك نیاز باشد اما باید راهی هم برای رسیدن با سه كلیك وجود داشته باشد .
  • اگر در یك سایت بخواهیم اطلاعاتی از یك سایت دیگر بدهیم ، یعنی با استفاده و كمك از سایت های دیگر نتیجه را نشان بدهیم بهتر است آن سایت در صفحه جدید باز شود .
  • طبق بررسی های آماری ، كاربران وب تا 80 درصدشان هیچ مقدار از مندرجات داخل صفحه را نمی خوانند به بیان دیگر فقط Scan می كنند . یعنی به طور سرسری واجمالی به دنبال كلمات كلیدی می گردند . علاوه بر این سرعت خواندن اطلاعات در صفحه مانیتور 25% كمتر از سرعت خواندن اطلاعات از رسانه های چاپی است .
  • به فاصله بین پاراگراف ها توجه شود .
  • جملات اول پاراگراف خیلی با مفهوم باشند .
  • متن صفحات چندین بار كنترل شود تا از غلط های املایی جلوگیری شود .
  • صفحات سایت با اسم های با مفهوم ذخیره شوند زیرا كاربر در نوار نشانی مرورگر خود ، اسامی صفحه ها را می بیند .
  • لینك های خارجی سایت در طی زمان های مختلف كنترل می شوند چون ممكن است بعضی از لینك ها از بین رفته باشد .
  • سعی كنید رنگ پیش فرض لینك ها را تغییر ندهید زیرا كاربران وب احساس می كنند كه نوشته های آبی رنگ لینك می باشند و به این مساله عادت كرده اند .
  • دقت كنید كه رنگ های استفاده شده در صفحه با هم ، همخوانی داشته باشند و به فعالیت شركت وسازمان مورد نظر دقت داشته باشید تا از رنگ های درستی استفاده كنید .(در این مورد به طور حتم از یك گرافیست كمك بگیرید.)
  • پاراگراف ها Justify و یا هم تراز نشده باشند زیرا ممكن است چشم كاربر پس از رسیدن به انتهای هر خط ، خط مورد نظر را پیدا نكند و لازم است چندین بار نگاه دقیق تری داشته باشد اما اگر خطوط هم تراز نباشند به دلیل متفاوت بودن طول خطوط ، چشم می تواند به راحتی به بررسی خود ادامه دهد .
  • طول خطوط  نباید خیلی كوتاه و نباید خیلی بلند باشد . 16 الی 10 كلمه برای هر خط مناسب است . با جدول بندی (table) می توان طول خطوط را كوتاه كرد . در واقع خطوط باید به گونه ای طراحی شوند كه بیننده بدون حركت دادن سوی چشم و در یك نگاه یك خط را بخواند .
  • برای صفحه های وب روش Black on White  به شدت توصیه می شود . از نظر روانشناسی ثابت شده كه عموم مردم هنگام مطالعه از كودكی به زمینه های روشن متن تیره عادت كرده اند و به این حالت عادت دارند ، رنگ باید در اجزای صفحه استفاده شود مثل داخل كادرها ، دور جدول ها ، علایم تجاری ، دكمه ها ، تصاویر و ...
  • ارایه اجباری یك مطلب در صفحات مناسب نیست . به طور مثال یك تبلیغ Flash در صفحه اول خیلی حجیم است و شما را مجبور می كند كه اول آن را ببینید و بعد حق انتخاب داشته باشید .

در واقع رسانه وب بر اساس طبیعتش ، رسانه ای است كه به كاربر اجازه می دهد خودش تصمیم بگیرد به چه نوع اطلاعاتی دست یابد . ممكن است برای دفعات اول و دوم جذاب باشد اما نمایش اطلاعات به صورت اجباری یا باید كوتاه باشد و یا امكان پرش از آن قسمت (Skip)  را داشته باشد .
اگر می خواهید از فایل های صوتی استفاد ه كنید سعی بر این داشته باشید كه آن فرمت قابلیت Streaming‌ را داشته باشد و قابلیت قطع صدا را فراموش نكنید . Streaming‌ فناوری است كه در حین دانلود می توان محتوای یك فایل صوتی را در همان زمان شنید .
نرم افزار RealPlayer  محصول شركت Real Networks‌ است كه قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری ر ا به صورت Streaming‌ دارد . همچنین به دلیل پایین بودن حجم فایل در پخش صوت و تصویر از محبوبیت بالایی برخوردار است . فایل هایی با پسوند RAM-RA-RM را می توان توسط این نرم افزار اجرا كرد .
فایل های FDP ) elbatroP  tamroF tnemucoD (
این فایل ها كه باید توسط نرم افزار Adobe Acrobat Redader اجرا شوند ، دارای خصوصیاتی می باشند كه باعث محبوبیت آن در وب شده است . از خصوصیات آن می توان به حفظ كردن فرمت تصویر در Platform های مختلف ، عدم نیاز به فونت های استفاده شده در فایل ، عدم تغییر كیفیت در صورت بزرگ نمایی و همچنین به علت پایین بودن حجم آن ها ، مدت زمان كوتاهی جهت download این گونه فایل ها صرف می شود .

اهمیت Navigation
Navigation برای  web‌  به طور كامل حیاتی می باشد زیرا بیننده برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود از Navigation استفاده می كند . Navigation مانند تابلوهای راهنمایی هستند كه به رانندگان كمك می كند مسیر خود را پیدا كنند . در طراحی Navigation باید به این مطلب توجه كرد كه بیننده مانند یك مسافر تازه وارد در یك شهر غریب می باشد مه باید به او كمك كرد تا مقصد خود را بیابد .

انواع
Navigation
Primary Navigation
Secondary Navigation
Primary Navigation
لینك های اصلی هر سایت كه نمایش دهنده شاخه های اصلی آن است به عنوان Navigation  primary  خوانده می شوند . همیشه باید لینك ها در صفحه وجود داشته باشند تا بیننده بتواند به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشد .

Secondary Navigation

لینك های فرعی هر سایت را به عنوان Secondary Navigation می خوانند، Secondary Navigationباید در صفحه هایی كه مربوط به شاخه آن ها می باشد نمایش داده شود و در بقیه صفحه های سایت لزومی به استفاده از آن ها نیست.

Positonal Awareness

به این معنا است كه در هر لحظه كاربر در كدام قسمت سایت قرار دارد . در واقع به این منظور كه مسیر طی شده را بداند و همچنین اطلاع از این كه به چه قسمت هایی دسترسی خواهد داشت .

    • روش path Marker روشی است كه مسیر طی شده توسط كاربر را به صورت Link و سلسله مراتبی در قسمتی از صفحه فعلی نمایش می دهد .
    •  روش Heading در این روش ، عنوان صفحه را بالای صفحه می بینیم .
    •  روش Color لینك صفحه مورد نظر با رنگ متفاوتی نسبت به لینك های دیگر نمایش داده شود .

4-روش Tab-Image وقتی روی Link كلیك می كنیم خط زیر آن محو شده و ما اینگونه متوجه می شویم كه به آن قسمت Link شده ایم . اما این موضوع به كاربر نشان نمی دهد كه از كجا آمده است .
5- روش Site map به صورت گرافیكی و درختی نشان داده می شود . قسمتی از سایت است كه لینك تمامی صفحه ها به ترتیب موضوعی درون آن قرار دارد . بهترین روش ، روش path Marker است .

Meta Data

با تگ های  Meta می توان كلمات كلیدی سایت را به موتورهای جستجو معرفی می كند و در رتبه بندی سایت ها در موتور های جستجو اهمیت زیادی دارد . از آن جایی كه زبان (HTML‌)  یك زبان توصیفی نمی باشد جهت معنادار كردن صفحه به (Meta Tag) ها احتیاج داریم .

محبوب ترین آن ها

در قسمت Content كلمات كلیدی سایت را به ترتیب اهمیت می نویسیم.) حداكثر 255 كلمه می توان استفاد ه كرد (. تمام Meta Tag ها در تگ) Head (قرار می گیرند . به رغم قدرت بالای این Tag ها

وب سایت

هایی طراحی شده از آن استفاده می كنند .
برخی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی سایت ها
تعداد تكرار كلمات كلیدی در متن سایت
محل قرارگیری كلمات كلیدی
Tag هایی كه كلمه كلیدی در آن قرار گرفته است .
میزان مرتبط بودن كلمات كلیدی با محتویات سایت
ارزش كلمات كلیدی ما بین كلمات دیگر (میزان محبوبیت آن)
میزان رقابتی بودن كلمات كلیدی

Domain

در انتخاب Domain برای سایت نباید از كلمات اختصاری استفاده كرد چرا كه خود Domain در رتبه بندی Search Engine ها بسیار مهم است .

Title
اگر سایت برای یك شركت مشهور می باشد بهتر است از نام تجاری آن شركت در Title استفاده شود .

كلمات كلیدی

بهتر است از كلمات كلیدی تا حد ممكن در متن صفحات استفاده شود .كلماتی كه در پاراگراف های ابتدایی صفحه هستند ارزش بیشتری دارند . همچنین قرار دادن كلمات كلیدی در میان تگ های ‹ strong › : Boldem › : Italic و ... رتبه بهتری برای سایت ایجاد می كند . تعداد سایت هایی كه به یك سایت لینك می دهند و همچنین تعداد بیننده های سایت از اهمیت بالایی برخوردار است .

فونت ها

در تعریف فونت بهتر است چند نوع فونت را تعریف كرده تا در صورتی كه فونت مورد نظر در كامپیوتر بیننده نباشد فونت های دیگر جایگزین شود . این گونه فونت تعریف كردن به این معنی است كه اگر فونت Arial در سیستم وجود نداشت از فونت Helvetica استفاده می شود و اگر دومین فونت هم موجود نبود از فونت سوم استفاد ه می شود.

فونت های
sans serifs و serifs
فونت های serifs دارای خطوط تزئینی هستند كه به انتهای حروف متصل می شوند . در خطوط sans serifs این خطوط تزئینی وجود ندارند . خطوط serifs را نمی توان برای اندازه های خیلی بزرگ و خیلی كوچك استفاده كرد اما خطوط serifs در متن های اصلی موجب خوانا تر شدن متن می شود از خطوط sans serifs در تیترها استفاده می شود .

اندازه فونت ها
( Font size)
اندازه فونت معمولی برای مرورگرها اندازه 3‌ می باشد استفاد ه از عدد مثبت و منفی در سایز نوشته ها ، اندازه نوشته ها ر ا بر حسب اندازه پیش فرض مرورگر در نظر می گیرد . در انتخاب فونت به طور حتم باید به نوع سایت توجه  شود . سایت های رسمی باید دارای فونت های رسمی باشد و سایت های فانتزی دارای فونت های فانتزی باشند فونت های Arial , Helvetica , sans serifs فونت های مشابهی هستند كه در سیستم عامل های PC , MAC و  Unix وجود دارند . همچنین فونت های serifs,Times,Time New Romans نیز مانند یكدیگر می باشند .

روش های نوشتن رنگ در
HTML
به سه صورت زیر می توان در HTML‌ رنگ ها را مشخص كرد این صورت ها عبارتند از :

Web Safe Color

مرورگرها فقط قدرت نمایش 256 رنگ را دارند و تنها 216 رنگ استاندارد است كه 40 رنگ باقی مانده توسط سیستم عامل كامپیوتر مشخص می شوند . 216 رنگ مشخص شده در تمام مانیتورها به یك صورت نمایش داده می شوند و رنگ های Web Safe هستند برای ساختن این رنگ ها در مدل Hex (هگزا) باید از اعداد :
00,33,66,99,CC,FF و در مدل Decimal از اعداد  0,51,102,153,204,255   استفاده كنیم .

Dec Hex
00 0
33 51
66 102
99 153
CC 204
FF 255

Dithering
در صورتی كه رنگ استفاده شده جزو 216 رنگ نباشد آن رنگ به نزدیك رنگ در جدول رنگی مانیتور و سیستم عامل تبدیل می شود . به همین دلیل  است كه رنگ تغییر كند به این عملیات به اصطلاح Dithering‌ گفته می شود .

فرمت
GIF

  • Transparent هستند .
  •  256 رنگ را پشتیبانی می كنند .
  • Lossless  است . در صورت فشرده شدن (compress‌) اطلاعات تصویر از بین نمی رود اما مانند فرمت JPEG امكان فشرده شدن را بر اساس سایزهایس مختلف را ندارند .
  •  این فرمت قابلیت ارایه تدریجی تصویر را می دهد  یعنی بارگذاری آن بر روی كامپیوتر ابتدا از تصویری كه فاقد كیفیت است شروع می شود و سپس تصویر در هر مرحله كیفیت اصلی خود را بدست می آورد .
  • تمام سیستم عامل های جهان آن را پشتیبانی می كنند .
  • می توان از Animation در فرمت Gif89a استفاده كرد .

فرمت JPEG

  • 16 میلیون رنگ دارد .
  • (Lossy) بر اساس سایزهای مختلف می توان كیفیت آن تصویر تعیین كرد
  • Transparent نیستند .
  • امكان ارایه تدریجی این تصاویر وجود ندارد .
  • Animation نمی شود .

راه های بهینه سازی (Optimize)

  •  استفاده معقول ار تعداد رنگ های كمتر
  • استفاد ه از رنگ های Safe Color
  • استفاد ه از رنگ ها ی Solid . (یك نواخت سایه نداشته باشد) .
  •  پرهیز از (Anti-Aliasing) . به دلیل افزایش تعداد رنگ ها و افزایش حجم تصویر .

Anti-Aliasing
یعنی برای بالا یردن كیفیت ظاهری تصویر برای مثال در گوشه های یك متن پیكسل به پیكسل رنگ اضافه می كنیم كه گوشه های تیز آن متن به اصطلاح نرم تر شوند . بدیهی است كه در این صورت حجم نیز افزایش می یابد .

  • در نوشته های ریز نباید از یان روش استفاده كرد چون نوشته ها محو می شوند .
منبع : ماهنامه تخصصی عصر فناوری اطلاعات – شماره 36


نوع مطلب : تجارت الکترونیک 

What do you do for a strained Achilles tendon?
جمعه 24 شهریور 1396 07:33 ب.ظ
This paragraph will assist the internet users for setting up new webpage or
even a blog from start to end.
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:42 ب.ظ
Does your website have a contact page? I'm having
a tough time locating it but, I'd like to send you an e-mail.
I've got some ideas for your blog you might be interested in hearing.
Either way, great blog and I look forward to seeing it grow over time.
manicure
جمعه 18 فروردین 1396 12:52 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally,
it seems as though you relied on the video to make your point.
You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence
on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر